Dela sidan:

Insamlingskampanjen visas i Sverige, Norge, Danmark och Finland, i sociala medier samt print, och är framtagen First Lady Agency. Med gåvobeviset tillkommer en inbyggd knapp – en "klimatkris-alert", som ska fungera som ett verkyg för att prata om klimatkrisen och konsumtion i juletider. Gåvobeviset framställs som en gåva som bevarar jorden för framtida generationer och för att sprida kampanjen har Greenpeace kontaktat livstilsambassadörer över hela Norden. 

– Vårt fokus med julkampanjen är klimatförändringarna; vår tid största utmaning. Miljoner människor vill, precis som du och jag, skydda vår planet och ge förutsättningar för ett bra liv för våra barn och framtida generationer. Tillsammans kan vi skapa den politiska förändring som behövs. Med The Amazing Earth vill vi påvisa att vi bara har en jord, den är limited edition, och vi måste göra allt för att bevara den för framtida generationer, säger Johanna Felix, donor relationships and marketing på Greenpeace i Sverige, i ett pressmeddelande. 

– I år har vi verkligen upplevt klimatförändringarna på hemmaplan, och vi behöver alla verktyg vi kan för att hjälpa oss att prata om hur vi kan påverka framtiden. Årets nordiska kampanj är designad för att trigga diskussioner på Greenpeace plattformar, och visa en lösning snarare än att skuldbelägga. Den stora förändringen sker när vi kan få företag och regeringar att ändra sina policyer, vilket är Greenpeace specialitet, kommenterar Thea Hamren, cd & partner på First Lady. 

Arbetsgrupp:

First Lady Agency:
Creative Director: Thea Hamrén
Art Director: Emil Rydberg
Design Director: Carl Wetzenstein
Produktionsledare: Linn Hutchinson
Ljud: Martin Åberg
Produktionsbolag: Winona



Dela sidan: