Dela sidan:

Trots att Evry med sina 8500 medarbetare är ett av nordens största it-tjänsteföretag är de relativt okända utanför it-branschen. Detta ska den nya reklamkampanjen, utformad av reklambyrån Emakina DBG ändra på. 

– Digitaliseringen berör inte längre bara IT-chefer. Idag har det blivit en fråga för allt fler beslutsfattare i företag och verksamheter. Med den här kampanjen vill vi visa att digital transformation inte behöver vara så krångligt. För i grund och botten utgår all förändring från oss människor och våra idéer och behov. Sedan kan alla vi på EVRY hjälpa till med de tekniska lösningarna och processerna för att förverkliga idéerna, säger Lena Ottosson, marknadschef EVRY Sverige, i ett pressmeddelande. 

Konceptet till reklamfilmerna är att uppmärksamma annorlunda ideér som fått liv med hjälp av teknik och digitaliseringen. Budskapet är att det är människors kreativitet som är det viktigaste i den digitala transformationen, medan teknik såsom articiell intelligens endast är hjälpmedel. 

Arbetsgrupp:

EVRY Sverige
Marknadschef: Lena Ottosson
Projektledare: Lisa Johansson
Kommunikatör och copy: Nanna Gordon

Emakina DBG
Kundansvarig Projektledare: Erika Vestman
Strateg: Peter Håwi
Produktionsledare: Jessica Erne
AD: Johan Bränström
Copy: Simon Göthson / Olle Nordell

Mediebyrå: BrandTeam Mats Thomasson

Filmer: Snask
Produktion och regi: Snask 

 



Dela sidan: