Dela sidan:

ICA Banken står inför en ompositionering gentemot sina kunder. Under hösten har man gått igenom byråvalsprocess och har nu landat i att inleda ett strategiskt samarbete med reklambyrån TBWA.

– Det är verkligen roligt att vi nu påbörjar denna resa med att tydligt positionera ICA Banken på marknaden. Jag är övertygad om att TBWA med sin erfarenhet och kreativa höjd kommer att göra ett riktigt bra jobb, säger Pia Widell Cordén, marknadschef på ICA Banken.

– Vi otroligt stolta och glada över förtroendet som vi fått i att få vara en del av att utveckla ICA Banken framåt. Det finns en inneboende kraft i hur ICA Banken uttrycker och formulerar sin verksamhet som vi, tillsammans med dem, vill utveckla och uttrycka i kommunikationen. Vi tror att det finns ett stort behov av en bank med ett annorlunda sätt att se och bemöta sina kunder på, säger Per Olholt, kundansvarig projektledare på TBWA.



Dela sidan: