Dela sidan:

Elina Gregor har under många år jobbat med konsument-pr och publicistarbete i både Sverige och USA. Främst har hon riktat in sig på mat- och drycksegmentet och kommer närmast från en tjänst som pr-chef på Food & Friends och var innan dess consumer vp på BCW.

Några av varumärkena hon jobbat med är Svenska kocklandslaget, Pernod ricard och Picard.

Nu lanserar hon den egna byrån Gastro PR. Byrån kommer att fokusera på kunder som rör sig inom mat, dryck, hälsa och livsstilsområdena. I ett pressmeddelande berättar Elina Gregor att byrån kommer att fungera med henne som nav i ett nätverk bestående av receptkreatörer, hållbarhetsexperter, producenter, fotografer och eventmakare.

– Så som en gastropub specialiserar sig på mat av högsta kvalité i en avslappnad
miljö, specialiserar sig Gastro PR på enastående kommunikation med det där lilla
extra. Erbjudandet innefattar det mesta som ryms inom ramen för PR och
kommunikation. Med en gnutta "gastro". De uppdrag vi arbetar med och genomför
ska ge en bra magkänsla, säger Elina Gregor.

Gastro PR kommer även driva en agentur och publicisttjänst för kockar, atleter, influecners, artister och entrepenörer.

– Allt föll på plats väldigt snabbt och naturligt från och med att Gastro PR första frö
såddes. Jag vill skapa en plats för enkla och personliga samarbeten som grundar sig
i en bra magkänsla och där vi arbetar tight, proaktivt och engagerat ihop med kund.
Samtidigt inkluderas även Gastro PR unika nätverk och närheten till ärliga relationer
med såväl media som opinionsbildare, avslutar Elina.



Dela sidan: