Dela sidan:

Med julkampanjen vill den ideela organisationen som arbetar för psykisk hälsa uppmärksamma de cirka 1500 personer som varje år tar stt liv – och att julen för många är den tuffaste högtiden för de som förlorat någon de älskar. I samband med kampanjen lanseras ett gåvobevis, där personen kan berätta för mottagaren vad den betyder och varför han eller hon är värdefull. 

– Kampanjen lyfter fram det faktum att julen är en svår högtid för många som förlorat
någon i självmord. Det är tungt när någon man älskar inte längre finns med under
julfirandet. Vi hoppas att filmerna ska bidra till en ökad kännedom kring det viktiga
arbete Mind bedriver för att förhindra självmord och psykisk ohälsa i samhället, säger Karin Schulz, generalsekreterare för Mind, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Inför julen är det stort fokus på julklappar. Men oavsett om det slutar med den perfekta klappen eller ett stressköp så glömmer vi ofta en sak – vad vi faktiskt vill säga med vår julklapp. Det vi vill förmedla är ju att de betyder mycket för oss. Det kan vara den viktigaste julklappen av alla att visa att någon är värdefull. Det har vi haft med oss när vi tagit fram årets gåvobevis. 

Kampanjen är utformad av byrån Wenderfalck och kommer gå i sociala medier hela december. 

Arbetsgrupp: 

PR-Byrå: Wenderfalck
Projektledare: Katharina Sand
Copywriter: Daniela Westmark
PR-kreatör: Emma Nilsson
PR-konsult: Nathalie Folkeryd
PR-konsult: Hugo Rückert
Designer: Joel Klasén
AD: Adam Stark 

Filmproduktion: Litka



Dela sidan: