Dela sidan:

För att marknadsföra appen kommer ljushjärtan i jul projiceras på mörka platser. Dessutom bjuder PostNord på ett kort inför julen. Julkampanjen är utformad av Forsman & Bodenfors. 

– Kampanjen har ett tema som lämnar en fin känsla efter sig eftersom
den uppmanar mottagaren att göra någon glad. Någon som kanske är
ganska ensam. Det finns alldeles för många ensamma människor i
samhället som inte nås av den varma gemenskap som julen ska stå
för, och jag hoppas att den här kampanjen kan göra en liten skillnad
här, säger Maria Blomberg, projektledare marknad på PostNord, i ett pressmeddelande. 

– Under julhetsen så tänker vi oftast på människor i vår absoluta närhet. Därför ville vi påminna folk att den som behöver ditt julkort som mest kanske inte är den du tänker på först. Oavsett om det är en avlägsen släkting eller kanske en kompis som flyttat till en ny stad, kommenterar Hampus Elfström, copywriter på Forsman & Bodenfors.



Dela sidan: