Dela sidan:

Unilever avyttrade Upfield under 2018. Bolaget är verksamt på 95 marknader och sitter på en bred portfolio på ett hundratal livmedelsvarumärken som Flora, Rama, Crème Bonjour, Becel, Blue Band, Country Crock, I Can't Believe it's not Butter och ProActive. Upfield är har efter försäljningen startat med en startup-approach och ett naturligt fokus på växtbaserade livsmedel.

– Det känns verkligen roligt och stort att få börja jobba med ett av Upfields varumärken. Det kändes redan tidigt i processen att människorna bakom Upfield vill göra något nytt på FMCG-marknaden. Att få skapa integrerad kommunikation tillsammans med ett företag som har en holistisk approach kring hälsa och klimat och ett uppfriskande och snabbfotat kommunikations- och affärstänk känns helt rätt för oss, säger Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest i ett pressmeddelande.

– Vi valde att starta upp vårt samarbete med just Abby Priest efter en kortare pitchprocess tidigare under hösten, där de visade upp en smart och kreativ idé som svarade tydligt på utmaningarna i briefen. Dessutom kände vi tidigt en bra match mellan oss som nystartat bolag och en mindre, agil byrå som Abby Priest, både vad gäller arbetssätt och värderingar. Vi är övertygade om att teamet på Abby & Priest kommer ta vår kommunikation till nästa nivå och ser mycket fram emot samarbetet framåt, säger Linda Arnason, brand manager på Upfield i en kommentar.



Dela sidan: