Dela sidan:

Ibland behöver man inte krångla till reklamen. Så har man ett namn som till tre fjärdedelar består av årets kanske mest uppskattade högtid så kan man ta tillvara på det, vilket är exakt vad Jula och Garbergs gjort i butikskedjans julkampanj.

Kampanjen går utomhus och visar förutom små ordvitsar även en del av Julas sortiment.

– Jula tror på kreativitet och att förverkliga idéer. Därför vill vi bjuda in människor och gör dem medskapande också i vår kommunikation. Vi vet att vi har hög kännedom och hoppas att det andas både glimten i ögat och ett visst självförtroende att göra vårt varumärke till 100% jul i den här perioden, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Jula.

Beställare hos Jula
Marketing Director: Jonas Järrenfors
Corporate Marketing Supervisor: Silje Ekeberg Falk
Arbetsgrupp Garbergs
Projektledare: Pia Hjelt
Planner: Patrik Lundberg
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Johan van der Schoot
Formgivare: Emanuel Batali
Original: Carola Edlund



Dela sidan: