Dela sidan:

Filmen utspelar sig i länder där vi får följa Unicef i arbetet med att rädda barns liv. Men det är något som inte stämmer? En Unicef-medarbetare vill hjälpa ett barn med en julstjärna på kruka. I stället för vaccin mot polio ger en läkare ett barn parfym. En annan försöker rädda ett barn med hjälp av en ask chokladpraliner.

– Att köpa chokladaskar och julstjärnor hör julen till. Med vår film vill vi, med glimten i ögat, också påminna om de julklappar i Unicef:s gåvoshop som räddar barns liv, säger Andreas Eriksson, kommunikationschef, Unicef Sverige i ett pressmeddelande.

Under julen 2017 var Unicef världens största inköpare av vaccin och bara i Afrika vaccinerades 141 miljoner barn mot polio. Julkampanjen ska att samla in pengar bland annat genom att sälja vaccin mot dödliga sjukdomar, näringsersättning, vattenreningstabletter och filtar som distribueras till barn i katastrofer i den gåvoshop som finns på Unicef.se.

Utöver reklamfilmer som går i tv och att filmerna rullar i sociala medier går julkampanjen också i print och dr samt i Gina Tricots butiker. Kommunikationen är redan igång i Unicefs egna kanaler, men kampanjen, som pågår fram till och med julafton, lanseras brett i och med att filmen släpps tisdag den 11:e december.

Arbetsgrupp:

UNICEF Sverige
Andreas Eriksson, Kommunikationschef
Åsa Lee, Team Manager
Alice Beckman, Projektledare

TBWA Stockholm
Alexander Fredlund, AD
Kalle Håkanson, Copy
Per Olholt, Projektledare
Pernille Nylén Janze, Produktionsledare
Fanny von Pongracz, Formgivare
Kalle Widgren, Creative Director

Camp David
Sebastian Reed, Regissör och klippare
Kristina Wibom, Executive Producer
Tom Revington, DOP

Musik
TTG/ Sacred Sacred / Philip Ekström

Ljud
Ponytail Sound, Johan Johnson

Swiss
Grade Max Strömberg
Online Peter Marin

Crosby
Thomas Grape, Fotograf och retusch



Dela sidan: