Dela sidan:

Tidigare i år aviserade Telenor att man skulle komma att fusioneras de två varumärkena Telenor och Bredbandsbolaget. Samtidigt lanserade man varumärkesplattformen "Bättre tillsammans" vars första uttag har rullat under hösten, en plattform som även kommer ligga till grund för det nya samarbetet mellan Bellbird och Telenor. 

– På Telenor har vi fullt fokus på att jobba bättre tillsammans och riva silos mellan
kommunikation, marknad, IT och sälj. Bellbird visade verkligen framfötterna med ett
helhetstänk för engagerande kommunikation som länkar samman affärsstrategin med kreativa ideer och taktiska uttag. Vi välkomnar Håkan, Per, Bodil och resten av teamet till vår Telenorfamilj och ser fram emot att få många anledningar att fira tillsammans, säger Aron Samuelsson, kommunikationschef på Telenor Sverige.

Avtalet sträcker sig över två år och gäller pr och externkommunikation i Sverige. I arbetsgruppen på Bellbird som kommer att jobba med Telenor ingår Per Frykebrandt, Håkan Bonnevier, Bodil Sidén, Ebba Grape, Linn Rolfsdotter och David Horal.

– Telenor har hittat en riktigt intressant position där telekom blir mer än uppkoppling, utan snarare kittet i våra moderna liv. Dessutom tänker de helt nytt och modigt kring hur de arbetar med sin kommunikation och marknadsföring. Under pitchprocessen blev det väldigt tydligt att vi tänker lika och vi börjar redan se bevis på att vi kommer att göra mycket bra saker ihop, säger Håkan Bonnevier, kundansvarig på Bellbird.



Dela sidan: