Dela sidan:

Syftet med samarbetet meddelar mejeriföretaget och kommunikationsbyrån är att få fler unga att välja mjölk igen. 

– Precis som andra mejerier ligger vår utmaning i den minskade mjölkkonsumtionen bland yngre konsumenter. Vi inleder nu ett gediget strategiskt kommunikationsarbete tillsammans med Profil för att vända den trenden och för att öka våra marknadsandelar ytterligare, säger Patrick Kunst, försäljningschef på Falköpings Mejeri, i ett pressmeddelande. 

– Det känns naturligtvis fantastiskt roligt att få vara med om den här resan. Med fokus på influencer marketing och storytelling i sociala medier ska vi påverka attityder och få unga människor att se mjölken som ett alternativ igen, kommenterar Johan Andersson, byråchef på Profil Kommunikation

– Det vi vill lyfta fram det lokala och närproducerade samt självklart även vikten av att värna om det öppna landskapet, kommenterar Martin Rörberg, creative director på Profil Kommunikation.



Dela sidan: