Dela sidan:

För en knapp månad sedan släppte Ronald McDonald Hus sin julkampanj "Så nära en vanlig jul man kan komma". Ronald McDonald Hus är hus där svårt sjuka barn eller de barn som väntar på operation kan få bo tillsammans med sin familj.

I kampanjen, framtagen av Nord DDB, får kampanjen följa en ung kille som till en början verkar ha svårt att somna på grund av en stundande operation, men som egentligen är nervös inför julaftonsmorgon.

Nu släpper Nord DDB även en ljudenhet från kampanjen. I ljudspoten övergår ljudet från en EKG-maskin till julmelodin "Tipp tapp".

Lyssna på radiokampanjen nedan.

Arbetsgrupp NORD DDB:

Anton Bolin, Art director

Svante Pårup, Copywriter

Petter Dixelius, Copywriter

Erik Woxberg, Account manager

Jeanette Ytterman, Account director

Lina Gooch, Business director

Andreas Dahlqvist, CCO

Flickorna Larsson:

Olle Eronn

Daniel Kilgren

Ronald McDonald Hus:

Hanna Sandels, Generalsekreterare

Anna Lundh, Marknadschef

Mediebyrå: OMD



Dela sidan: