Dela sidan:

I lanseringskampanjen, framtagen av Nord DDB, dras paralleller mellan historiska exempel från Nordeas historia och bankens tjänster och produkter i dag. Exempelvis gjorde Nordea ett försök med drive in-bank på 1969-talet – i dag kan man betala med mobilen genom bland annat Apple, Google och Samsung Pay.

– När vi började gräva i Nordeas historia var det inte direkt svårt att hitta guldkorn att lyfta upp i kommunikationen, som när de på 1800-talet tog emot fyra ton sprit som säkerhet för lån. Open thinking är en inställning som präglat Nordas utveckling och något som kommer att vara ännu viktigare i en tid då både banker och samhället i stort befinner sig i snabb förändring, säger Andreas Dahlqvist, CCO och vd på NORD DDB, i ett pressmeddelande.

Martin Persson, filialchef på Nordea Sverige:

– Open thinking är inte bara ett reklamkoncept utan också två ord som sammanfattar vilka vi är och vad vi står för. Vi har alltid vågat pröva nya saker. I kampanjen kommer vi att dela med oss av exempel på hur Nordea historiskt, och idag, tillämpar Open thinking på ett sätt som ger mervärde för våra kunder och det samhälle som vi verkar i. Innebörden av att vara en bank förändras med tiden och är inte samma sak idag som igår eller imorgon.

Se premiärfilmen här:



Dela sidan: