Dela sidan:

Varje år sker omkring 60 000 viltolyckor på de svenska vägarna. För att marknadsföra den nya funktionen Night vision på modellen Tuareg valde Volkswagen den 21 december, årets mörkaste dag, att uppmärksamma viltolyckorna med en annons som skiftar i mörkret och påvisar hur mycket av vad vi ser påverkas så fort ljuset försvinner.

 

Strofen som i dagsljus slutar med "Det som hände var ofattbart" får i mörkret tillägget ", den stora bilen hann bromsa in."

– Ta ett kik, på Volkswagens moderna teknik. Gör det i denna annons, och låt dig häpnas av din egen respons. Och var försiktig på vägarna i jul, när du åker på semester från ditt ekorrhjul, säger Svante Pårup och Anton Bolin, kreatörerna bakom idén.

Arbetsgrupp Nord DDB:

Anton Bolin, Art director
Svante Pårup, Copywriter
Simon Higby, Creative lead
Maja Björklén, Business director
Anna Lisspers, Faktor
Linda Weissman, Original
Andreas Dahlqvist, CCO

Dokumentation:
Christian Björnerhag, Haris Badic, Edward Lever, Tomas Wall

Illustratör:
Tomas Lindell

Volkswagen:
Jeanette Asteborg
Carl Sundstedt



Dela sidan: