Dela sidan:

Konkurrensen på spelmarknaden växer och spelbolagen radar upp sina erbjudanden. Så även ATG. För att etablera bolaget på den nya arenan har de i sitt nya kommunikationskoncept valt att skrota hästen Vinnie till förmån för det bredare.

Konceptet är baserat på resultatet från en undersökning som ATG tidigare har gjort med sina kunder kring vilka förväntningar de har på spelbolaget. Kampanjen har därför fått det passande namnet ”Förvänta dig mer”.

– Vinnie är en av de populäraste karaktärer i svensk reklamhistoria någonsin. Men det behöver inte betyda att han var mest lämpad att presentera vårt nya erbjudande. Här valde vi därför en annan lösning, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG, i en kommentar.

I konceptet, framtaget av reklambyrån Åkestam Holst, beskriver ATG hur de har verkat i en egen fålla till att nu erbjuda spel på över 65 olika sporter och casinon. Reklamen visar ett axplock av ATG:s nya produkter, tillsammans med flera idrottsprofiler.

– Vi står inför den största förändringen i ATG:s historia. Vi har 1,5 miljoner spelare och vet att de spelar på både sport och casino hos andra bolag idag. Vi vill inte att de ska spela mer, men att de ska välja oss när de spelar. Därför ville vi skapa ett koncept som innehåller element av igenkänning för våra trogna V75-spelare, men som också erbjuder något nytt och spännande för sport- och casino-publiken, säger Sten Andersen.

Kampanjen syns från och med nu i tv, print, utomhus, butik, digitalt och socialt.

Här är reklamfilmen:



Dela sidan: