Dela sidan:

Den ideella organisationen Cancerfonden grundades för 58 år sedan och arbetar med opinionsbildning och forskningsfinansiering för att färre ska drabbas och flera ska överleva cancersjukdom. Nu har Identity Works hälpt organisationen att ta fram en ny logotypen som ska spegla Cancerfondens "outtröttliga sökande efter kunskap, stöd och engagemang i kampen mot cancer."

Den nya visuella identiteten lanseras i samband med tv-galan "Tillsammans mot cancer"  som sänds i TV4 den 7 januari, samt via övrig kommunikation inför och efter galan.

– Cancerfondens nya logotyp symboliserar vårt outtröttliga sökande efter kunskap, stöd och  engagemang i kampen mot cancer. Logotypen skapar rätt förutsättningar för en modern kommunikation som förenar flera krafter i samhället och bidrar till att samla in mer resurser till den livsviktiga cancerforskningen, säger Jeanette Sundin, chef Kommunikation och marknad på Cancerfonden i en kommentar.

Nedan ser ni skiftet med den tidigare logotypen till vänster och den nya till höger:


Arbetsgrupp Cancerfonden:

Jeanette Sundin, Chef Kommunikation och marknad
Veronica Espmark, Varumärkesansvarig

Identity Works:
Nikolaj Kledzik, Design Director
Sanna Karlsson, Sr Designer
Gustav Karlsson, Designer
Linda Redig, Projektledare
Bjarne Otterdahl, Kundansvarig



Dela sidan: