Dela sidan:

Samarbetet är ett 360-uppdrag och innefattar allt från reklam, konceptutveckling, design, sociala medier, butiksmaterial och pr. Första steget i byrårelationen blir att Food & Friends ska ta fram ny kommunikationsstrategi och kommunikationskoncept båda varumärkena, något som har pågått under hösten. Till våren 2019 sker lanseringen av den nya kommunikationen.

– Vårt uppdrag är dels att bredda målgrupperna, och dels att bredda användningen av produkterna. Idag kan Lantmännen Unibakes produkter vara navet i en bättre middag, och vi vill visa att till exempel ett hamburgerbröd alltid är rätt, säger Lennart Wallander, projektledare och vd på Food & Friends i ett pressmeddelande.

Lantmännen Unibake är en internationell bagerikoncern inom fryst och färskt bröd, både för Foodservice och Retail. Under 2019 år planeras för lanseringen av ett antal nya produkter i brödhyllan.

– Vi ser fram emot vårt samarbete med Food & Friends som ny kreativ partner. Det finns få kommunikationsbyråer som kan mat -PR och reklam på samma sätt, säger Eva Strömbom, marketing director, Lantmännen Unibake.


Arbetsgrupp för Food & Friends blir Lennart Wallander - Projektledare Malin Winqvist - Produktionsledare Mia Löfgren - Copywriter Nina Tahko - Art Director Alexandra Sjöholm - PR-konsult Arbetsgrupp Lantmännen Unibake Eva Strömbom - Marketing Director Kerstin Landeblad - Brand Manager Susanne Olsson - Trade Coordinator Per Jonsson - Category Manager Cecilia Evers - Digital Manager

Kommunikationsbyrån Food & Friends fyllde 20 år i höstas. 2017/2018 års resultat som skickas till Bolagsverket i nästa vecka visar 4077 tkr i vinst, nettoomsättning 32 518 tkr.. Bland Food & Friends befintliga kunder finns bland annat Orkla, Hälsans Kök, Peka, Kavli, Zeta, HKScan och Picard. Sedan 2004 arbetar byrån ideellt med Svenska Kocklandslaget.



Dela sidan: