Dela sidan:

Såhär några dagar efter nyår är det knökfullt på gym runtom i världen. Många är de som inför 2019 satt ambitiösa träningsmål, mål som i många fall aldrig kommer att uppnås.

För att hjälpa sina nordiska kunder att nå sina mål lanserar nu Gymgrossisten kampanjen "Your promise is ours", framtagen av Think Agency. Kampanjen går i grunden ut på att målgruppen ska skriva upp sina löften på sajten ipromise.nu. Enligt studier som parterna hänvisar till ökar nämligen chansen att löften hålls om de skrivs ned istället för att enbart existera i tanken.

Kampanjen kommer att visas i print, OOH och digitalt i hela Norden. Gymgrossisten samarbetar även med en rad idrottsprofiler som gjort sig kända för sin syn på träning och kost.

– Profilerna vi arbetar med i den här kampanjen är alla förebilder i sina respektive områden, och deras inställning till träning och kost är just det som underlättar och förenklar när man vill att nå de resultat man önskar. Det är just det som den här kampanjen tar fasta på, då vi vill inspirera, motivera och vara relevanta för våra kunder, säger Daniel Larsson, CMO på Gymgrossisten.

I skrivande stund har 6 664 personer skrivit ned sina nyårslöften på kampanjsajten.

– Gymgrossisten och atleterna de samarbetar med besitter så otroligt mycket kunskap om balansen mellan kost, träning och återhämtning. Och däri ligger också insikter om vad som krävs för att faktiskt lyckas med sina mål. Som varumärke är de därför perfekta att luta sig emot, eller snarare pushas av, nu när "nytt år – nya möjligheter-stämningen" går att ta på, säger Mondji Hanachi, kreatör och regissör på Think Agency



Dela sidan: