Dela sidan:

Barncancerfonder har under åren samarbetat med en mängd olika byråer, bland annat Forsman & Bodenfors, Ingo och MullenLowe Brindfors. Under hösten har Barncancerfonden genomfört upphandlingar och bestämt sig för fyra byårer inom olika kategorier; reklam, media, PR/PA och content. Valet föll på två nya byråer; Garbergs och Carat, och två nuvarande; Narva och OTW.

– Vi har gjort en fantastisk resa tillsammans med våra byråer de senaste fem åren. Nu går vi in i en ny strategisk fas och till vår hjälp kommer vi att ha en nygammal konstellation av byråpartners som ska hjälpa oss att ta nästa steg i kampen mot barncancer. Garbergs, Carat, Narva och OTW har under upphandlingen visat den kreativa höjd och strategiska förmåga som krävs för att ta vår kommunikation till nästa nivå, säger Michel Brygiewicz, chef för information och kommunikation på Barncancerfonden, i ett pressmeddelande. 

Garbergs blir Barncancerfondens reklambyrå för det strategiska och kreativa kommunikationsarbetet. 

– Barncancerfondens vision om att utrota barncancer är inspirerande och något vi alla känner att vi vill vara med och bidra till. Den kreativa idén som vi valde att gå vidare med började ta sin form redan vid första mötet och har sedan utvecklats tillsammans med Barncancerfonden. Nu ser vi fram emot att starta igång samarbetet, kommenterar Mehrnaz Bejne, vice VD på Garbergs.

Carat, Sveriges största mediebyrå och del av kommunikationsnätverket Dentsu Aegis, blir Barncancerfondens strategiska och operativa partner inom mediestrategi och medierådgivning.

– Vi är hedrade att, tillsammans med några av Sveriges bästa byråer, få bidra till Barncancerfondens arbete mot visionen att utrota barncancer, kommenterar Nike Carltoft, VD på Carat.

Narva fortsätter vara Barncanerfonderns PR/PA-partner som det varit sedan 2011, och OTW forsätter som Barncancerfondens kommunikationsbyrå. 

De nya byråsamarbetena startar den 1 april. 



Dela sidan: