Dela sidan:

Mikael Nordstjerna kommer senast från rollen som COO på MyNumbers, och har haft en rad affärsutvecklande roller, bland annat på Panopticon Software, Fujitsu Services, Fujitsu Sweden och ExOpen. 

– Min första uppgift blir att renodla de strategier och tankar som vuxit fram de senaste åren, men som det saknats tid och kraft för att genomföra. Målet är definitivt att växa men utan att tappa fokus varken på vår affär eller våra kunder, säger Mikael Nordenstjerna, tillträdande vd på Relation & Brand, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Relation & Brand är ett väldigt spännande företag som också är ledande inom sitt segment. Företaget har redan en väldigt intressant kundlista, inte bara av traditionell retail utan även elbolag och andra. Dessutom drivs företaget med ett produktfokus där vi levererar värde kring ett ämne vi verkligen kan. Här finns en stor potential till utveckling. Och det var inte en förvaltade person som söktes till vd-rollen utan någon som kan se till att det utvecklas. Det hoppas jag kunna bidra med.

Mikael Nordenstjerna tar över efter Nichlas Spångberg, som varit vd de senaste sju åren. Nichlas Spångberg kommer istället främst ha fokus på kundrelationer och utveckling. 

– Det var en tillfällig lösning att jag skulle bära vd-titeln och nu det dags att lämna över den. Skiftet innebär flera positiva förändringar för våra kunder där vi ännu bättre kan fokusera på att leverera det värde som leder dem till ytterligare framgång och tillväxt, säger Nichlas Spångberg och fortsätter:

– Nu får jag tiden att verkligen ägna mig åt att bygga vidare på våra kunders utveckling. De som redan känner mig vet att jag är en pragmatisk person trivs bäst i en praktisk roll där jag kan tillföra ett verkligt värde till våra kunder, säger Nichlas Spångberg.

Den tidigare vdn uppger att han kommer vara tillgänglig för nye vdn som så krävs. 

– Men jag kommer inte att lägga mig i det arbetet, Mikael blir den kraft som kommer att genomföra de strategier och tillväxtplaner som vi alla ser framför oss. Han har helt rätt egenskaper för att leda Relation & Brands nästa utvecklingssteg, säger Nichlas Spångberg, även grundare av Relation & Brand.



Dela sidan: