Dela sidan:

I förra veckan lanserade myndigheten som administrerar Brexit (DExEU) en kampanj som först gick ut i radio för att visa hur ett EU-utträde kommer påverka dem. Problemet som kritikerna raljerar över är att kampanjen inte ger några svar utan hänvisar mottagaren till en sajt för mer information. 

Det fanns inte heller någon pressrelease eller nyhet på regeringens hemsida för att presentera kampanjen och kända journlister har klagat över att de varken har fått tillräckligt med information eller kopior av kampanjen.

kampanjsajten syns olika figurer som ska symbolisera den brittiska allmänheten , men informationen är bristfällig.

Politikernas dom över kampanjen har varit hård skriver Campaign:

– Ser ut som några barn har gjort den på lunchrasten, sade Labours parlamentariker Jo Stevens.

David Noble, PR and kommunikationsdirektör för Bluewater Group, beskriver sajten som
– Patetisk, horribel och nedlåtande.

Enligt en talesperson för kampanjen har kampanjen förtestats mot alla tänkbara målgrupper och låter hälsa att sajten kommer att uppdateras med innehåll kontinuerligt.

Utöver den bristande informationen har den ansvariga myndigheten som står bakom kampanjen DExEU varit iögonfallande blygsamma när det kommer till att uppmärksamma satsningen. Först dagen efter lanseringen publicerade myndigheten en tweet om att kampanjen existerade.



Dela sidan: