Dela sidan:

I slutet på förra året lanserade Volkswagen en uppdaterad version på sin Tuareg-modell. Den nya modellen är utrustad med en ny night vision-teknik som ska underlätta för förarna att upptäcka både gående och djur i närheten av vägen.

För att marknadsföra den nya teknologin väljer man nu att utrusta en utomhustavla på Gamla Norrtäljevägen i Vallentuna med night vision-teknologin. När mörkret sänkt sig kommer skylten under januari varna bilister genom blinkande ljuspunkter och en "Sakta ned"-skylt.

– För oss är säkerhet en av de absolut viktigaste prioriteringarna, både när det gäller utveckling av våra egna bilar men också när det gäller omgivningen. Antalet viltolyckor har stigit i en rasande takt i Sverige, det sker numera 6 viltolyckor i timmen. Nu testar vi om vår Night Vision-teknik kan fungera även utanför bilen, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen Sverige.

– Att Volkswagen under en av årets mörkaste månader bjussar på sin allra senaste teknik hoppas vi kommer kunna göra Sveriges vägar lite säkrare och kan bli något vi återkommande jobbar med, säger Simon Higby, creative lead på NORD DDB.

Kampanjen är framtagen av Nord DDB och producerad av Chimney. 

En fråga som dock uppstår när man ser reklamfilmen är när renar senast sökte sig söder om Dalälven.

Nightvision-tekniken har tidigare marknadsförts med en printkampanj som i mörkret får ett annat slut än i ljus.

Creditlist

Byrå: NORD DDB

Art Director: Patrik Pagréus

Creative lead: Simon Higby

Copywriter: Stefan Gustafsson

Copywriter: Per Sundin

Business Director: Maja Björklén

Account Manager: Therese Loodin

PR director: Susanne Johansson

CCO: Andreas Dahlqvist

Produktionsbolag: Chimney

Regissör: Mårten Lindsjö
Exekutiv Producent: Gustav Garhammar

Prodcent: Ronald Meier

Fotograf: Christian Berg

Klippare: Joel Berg

Conform: Felicia Semitjov & Mikael Engström

Sound Design: Frippe Jonsäter

Colorist: Joakim Rissveds

Online: Peter Törnestam & Evelina Åström

Volkswagen:

Jeanette Asteborg, Marknadschef

Carl Sundstedt, Reklamchef



Dela sidan: