Dela sidan:

I augusti förra året stod det klart att varumärket Bredbandsbolaget i samband med fusioneringen med Telenor skulle komma att läggas ned. Sammanslagningen har bland anant skildrats i en reklamkampanj från Telenor.

Nu lanserar Telenor sin första kampanj för bredband sedan sammanslagningen. I kampanjen talar man inte om hastigheten på bredbandet utan fokuserar istället på hur deras erbjudanden är anpassningsbart efter kundernas behov.

– Vi är superstolta över att leverera branschens snabbaste bredband, enligt Netflix. Men när andra aktörer tävlar i bredbandshastighet vill vi visa kunderna att vårt bredband även passar för alla behov och alla hem, från den stora familjevillan till den lilla studentlägenheten, säger Linda Wetterborg, marknadschef på Telenor.

Filmen, som är regisserad av den prisbelönta regissören Sheila Johansson, är en ny del ur konceptet med Telenorfamiljen.

– Jag tror att det var de gamla grekerna som myntade talesättet "Home is where the wifi connects automatically", och vem kunde ana att det skulle bli mer relevant än någonsin så här tusentals år senare?, säger Rasmus Tsardakas Renhuldt, copywriter på Acne.

Arbetsgrupp:

Byrå: Acne
Executive Creative Director: Erik Bergqvist
Senior Art Director: Isaac Bonnier
Art Director: Natalie Kocsis
Copywriter: Rasmus Tsardakas Renhuldt
Account Director: Natalie Pehar N'Doye
Account Director: Johanna Gradin
Account Manager: Pia Hansson Näslund
Account Manager: Julia Staberg
Executive Producer: Olle Lindgren
Planner: Johan Hesslefors
PR Manager: Chelsea McGovern
Kund: Telenor Sverige
Marketing Director: Linda Wetterborg
Head of Brand: Tobias Clewemar
Market Communication Manager: Kendra Ibsen
Campaign Manager: Sophie Malmberg
Campaign and Content Manager: Maria Jacobsson
Content Manager: Mathias Murman

Produktionsbolag: Newland
Director: Sheila Johansson
Producer: Petra Johansson
Post-production: Tint



Dela sidan: