Dela sidan:

I augusti 2018 kunde Resumé avslöja att den prisbelönta byrån Edelman Deportivo skulle komma att lägga ned verksamheten i Stockholm. Nedläggningen kom enligt Edelman-koncernen som en följd av prioriteringar och önskemål från kunder.

Nu väljer John Thungren, tidigare tech lead på Edelman Deportivo, och Freddie Arnesson, tidigare senior content specialist, att starta den egna byrån Objectif Sthlm. På Edelman Deportivo jobbade duon med flera av byråns större kunder (bl.a HP, iZettle, EOS) och i ett pressmeddelande berättar man att den nya byrån kommer att ha den förtjänade uppmärksamheten i fokus med sociala medier och pr-arbete som verktyg.

– Vi kände att vi ville utveckla det vi hade börjat skapa på Edelman Deportivo. Kärnan i Objectif Sthlms erbjudande kommer alltid vara att skapa innovativa och kreativa kommunikationskampanjer och långsiktiga strategier som löser våra uppdragsgivares utmaningar, säger Freddie Arnesson och John Thungren i ett pressmeddelande.

Byrån smygstartade i slutet av 2018 och har redan ett antal både strategiska och operativa kunduppdrag. Under 2019 kommer man att fokusera på tillväxt både inom de befintliga uppdragen men även med helt nya.

– Vår vision är att bygga en byrå som med en kombination av flexibilitet, mod, strategi
och kreativitet kommer sticka ut i en relativt monoton byråvärld, fortsätter Freddie
och John.

Freddie Arnesson har även suttit med i sociala medier-juryn i Resumés tävling Månadens kampanj.



Dela sidan: