Dela sidan:

De tio finalbidragen har utsetts av en jury bestående av alltifrån gamla pr-rävar till de som fortfarande sitter i skolbänken.

Juryarbetet leds av Mats Georgsson, doktor i marknadskommunikation och krönikör i Resumé Insikt.

– Det är en härlig bredd på årets finalbidrag vilka representerar allt från doft av gammal mjölk och bannlyst skräckfilm till DO-anmälan av Diskrimineringsombudsmannen, säger Mats Georgson, juryns ordförande och doktor i marknadskommunikation.

Galan och tävlingen anordnas av branschorganisationen Svenska PR-företagen.

– Redan nu ser jag intressant nog att studenterna sätter genomgående lite generösare poäng på bidragen över lag. Mest tydligt är det i bedömningen av bidragens "syfte och mål" respektive "bakgrundsbeskrivning", säger Mats Georgsson.

De tio finalbidragen kommer nu att bedömmas av en "finaljury" bestående av:

Mats Georgson, doktor i marknadskommunikation (juryordförande)
Faduma Aden, modedesigner och entreprenör, Jemmila
Kristina Lindhe, vd/grundare Lexington
Micael Dahlén, författare, föreläsare, "rockstjärneprofessor" i ekonomi
Michael Saliba, businessinfluencer, #LinkedinSalibaChallenge, författare och föreläsare
Paulina Modlitba, expert digital affärsutveckling
Åsa Ragnarsson, vd/grundare Far from standard, styrelseledamot Svenska PR-företagen

Finalisterna i tävlingen är:

"Old Milk" av Edelman Deportivo för Coop Sverige
"Årets bok" av EditK för Bonniers Bokklubbar
"Fotboll utan fylla" av IQ i samarbete med STAD, AIK, Djurgården och Hammarby
"Max första restaurang" av JMWGolin för Max Burgers
"Borta bra men hemma bäst" av King Street PR för SJ
"The taste of summer" av Prat PR för Mutti
"Årets smak" av Prat PR för Arla Food Service
"Frihetskapital" av Rippler Communications för Länsförsäkringar
"Rekryteringskampanj" av Södra Tornet Kommunikation för Diskrimineringsombudsmannen
"Cirkus Bisarr" av Welcom för Liseberg 



Dela sidan: