Dela sidan:

Isabella Löwengrip har sedan länge en av Skandinaviens största bloggar och på senare år tagit fram flera produkter riktade mot målgruppen. Nu har hon tagit hjälp av iDeal of Swedens grundare Joachim Lindström och Filip Ummer för att bygga ett varumärke utifrån följarnas preferenser.

Varumärket Hermine Hold tillhandahåller håraccessoarer i premiumsegmentet, såsom  sidensjalar, hårspännen i akryl och acetat. Produkterna marknadsförs som "tillgänglig lyx för den moderna kvinnan och hennes livsstil".

Att det blev just håraccessoarer som Isabella Löwengrip väljer att lansera den här gången bygger på en kartläggning för att möta en efterfrågan dit nästan inga aktörer har hittat. Affären är byggd med en direct to consumer-modell, datadrivna strategier och ambitionen att undantagslöst skapa produkter som kunden redan eftersöker.

Företagsidén är helt och hållet byggd på teknisk analys och insikt om den potentiella kunden. Hermine Holds Instagramföljare tillfrågades tidigt i designprocessen om färgval och inspirationkällor. Trots att följarna inte utgör mer än några tusen har de haft en central del i skapandet av varumärkets identitet. Samtliga produktionsled har tagits fram för efter målgruppens preferenser. 

– Den nya tidens kunder kräver möjligheten att ge sin input till varumärken och att de lyssnar på den. Detta ser vi som en förutsättning för att kunna tillverka produkter som känns relevanta för vår faktiska kund. Datan bakom detta är ett fundament för moderna företag, där insikten om vad kunderna vill ha är förarbetet, inte en analys på redan gjorda köp. Vi kan ligga steget före genom att vända på en klassisk modell, där vi först tar reda på vår efterfrågan, och sedan agerar utefter den,  Linus Kaasik som grundade starupfabriken Nordic Tech House tillsammans med Isabella Löwengrip i en kommentar.

Hermine Holds e-handel lanseras den 20 februari. Försäljningen sker främst via egna kanaler, men flera återförsäljare i både fysisk som online-handel är även aktuella inom kort från lanseringsdatum.

– Produkterna i kombination med dessa kanaler och den målgrupp vi redan kommunicerar med, är en 'perfect match' sett till konkurrensen. Det är dessa insikter som gör det möjligt för oss att bli en aktör att räkna med, redan från start, säger Isabella Löwengrip i ett pressmeddelande.



Dela sidan: