Dela sidan:

Folkspel står bakom varumärkena Sverigelotten och Bingolotto. Hela överskottet från bolagets verksamhet går till det svenska föreningslivet.

I ett försök att stärka kopplingen mellan Sverigelotten och det lokala föreningslivet har man i samarbete med Visual Art tagit fram en utomhuskampanj där varje enhet anpassats efter den lokala orten.

Totalt rör det sig om 400 budskap som anpassas till 80 olika digitala utomhustavlor.

– Vi tror att begreppet föreningslivet är lite otydligt för folk. Så för att få dem att förstå att det faktiskt går pengar till deras egen favoritförening när man köper Sverigelotter, lyfter vi helt enkelt in lokala klubbar och föreningar från platsen där varje utomhustavla står, i kommunikationen, säger Gunnar Skarland, creative director på Folkspels Inhousebyrå.

Visual Art ser kampanjen som ett sätt att marknadsföra sina digitala utomhustavlor.

– Det här är ett bra exempel på en av fördelarna med digital utomhusreklam och faktiskt första gången vi gör något i den här skalan, säger Fredrik Skåntorp, sales manager på Visual Art. De digitala tavlorna ger möjligheter till att styra kommunikationen med alla möjliga parametrar som ju är omöjligt med tryckt material.



Dela sidan: