Dela sidan:

Årets Guldäggskampanj tas fram av Abby Priest i samarbete med Komm. Kampanjen lanseras under våren.

– Att få samarbeta kring kampanjen för Guldägget 2019 tillsammans med Abby Priest känns väldigt spännande med tanke på deras senaste uppmärksammade projekt och förväntningarna är såklart väldigt höga. Byrån står med alla sina ben i flera discipliner och jag är säker på att Abby Priest kommer att levererar en aktuell kampanj som kan lyfta tävlingens syfte och affärsnyttan för företag som skapar kreativ kommunikation, säger Linda Nilsson, tävlingsansvarig för Guldägget i ett pressmeddelande.

– Det känns såklart både kul och ärofyllt att få jobba med årets guldäggskampanj. Att vända blicken inåt vår egna bransch och skapa kommunikation om en tävling som belönar kreativ kommunikation är minst sagt utmanande och kul, säger Mandarva Stenborg, vd på Abby Priest i en kommentar.

Inlämningen till Guldägget stänger den 30 januari. Guldäggsgalan äger rum den 25 april på Waterfront i Stockholm.

Arbetsgrupp KOMM

Linda Nilsson, tävlingsansvarig Guldägget
Fredrik Kullberg, produktionsledare Guldägget
Marcus Bjellder, produktionsledarassistent Guldägget



Dela sidan: