Dela sidan:

Under hela perioden, sex år, som Kia jobbat för att bli ett attraktivare varumärke för barnfamiljer har man samarbetat tillsammans med Dentsu Aegis-ägda Isobar.

Med den nya kampanjen vill varumärket stärka det fokuset samtidigt som man vill kommunicera Kias satsning på elbilar, speciellt den nya elbilsmodellen e-Niro.

– Målet var att skapa en särskiljande bilkampanj som attraherar en driven och sund familj. Utöver e-Niros alla fördelar ville vi lyfta känslan av att njuta av livet tillsammans med familjen, utan att leva på bekostnad av miljön och barnens framtid, säger Jonas Sjöström, kundansvarig och strateg på Isobar.

Kampanjen är inspelad i Bergslagen och har sedan två veckor tillbaka rullat i TV, bio, DOOH, i sociala medier samt i print.

– Isobar har lyckats fånga det Kia står för som varumärke och det värde en Kia e-Niro skapar för sina ägare. Vi är väldigt nöjda med resultatet vi ser i media idag och vi har redan fått mycket positiv feedback. Det är en lyckad start på ett spännande 2019, säger Jonas Nilsson, marknadschef på Kia Motors Sweden.

Arbetsgrupp:

Jonas Sjöström, Kundansvarig projektledare/strateg
Maria Carlsson, Projektledare /Produktionsledare
Carl-Johan Ekberg, CD/AD samt regissör – Art of Brand
Henrik Ericsson, CD/Copywriter
Alexandra Kristoffersson, Final art
Matilda Berglind, Utvecklare



Dela sidan: