Dela sidan:

På Westander har Nina Halling varit såväl delägare som affärsområdeschef för byråns enhet klimat och energi. Tidigare i karriären har hon bland annat jobbat som ledarskribent och debattredaktör på Sydsvenskan.

Nu blir hon ny kommunikationschef för Krav.

– Vi är mycket glada över att Nina börjar hos oss. Med hennes långa erfarenhet inom PR och opinionsbildning kan Krav ta steg mot att vara mer kommunikativt drivande i strategiskt viktiga frågor, säger Anita Falkenek, vd på KRAV.

Krav är den kanske mest etablerade miljömärkningen i Sverige men har de senaste åren fått konkurrens genom att nya certifieringar har etablerat sig på marknaden.

– KRAV är en organisation som har mycket hög trovärdighet. Jag ser fram emot att vara en del av utvecklingen av ekologiska och hållbara livsmedel och att bidra till arbetet med att tydliggöra för konsumenter varför man bör välja KRAV-märkt i hyllan och på restaurangen, säger Nina Halling.

Organisationen har nyligen även tagit fram en ny varumärkesplattform i samarbete med ANR BBDO.



Dela sidan: