Dela sidan:

Audi befinner sig just nu ute i en kampanjfas där man både marknadsför sin nya elbils-modell e-tron och familjebilen A6 Avant. I reklamfilmen för den senare modellen, framtagen av TBWA Stockholm, har man precis som i själva bilmodellen fokuserat på säkerhet. I filmen får vi följa en mamma som i olika situationer får hjälp av de olika säkerhetsfunktionerna som finns i A6 Avant. Personen som är i fara under reklamfilmen är dessutom densamma som sitter bakom ratten.

– Vi har länge varit kända för Vorsprung durch Technik men varit lite svagare på
att förklara vad det faktiskt gör för kunden. Vinterns film är därför en hyllning till
vad just tekniken gör för våra förare, och för alla andra i trafiken, så att olyckor
kan undvikas, säger Irene Bernald pr- och informationschef på Audi Sverige.

I månadsskiftet januari/februari tillträdde Madeleine Kjessler som ny marknadschef på Audi, hon efterträder Tom Hedström som går tillbaka till byråsidan och King.

Filmen är tonsatt med Jonathan Johanssons "Aldrig ensam" från 2009.

– Våra kunder är såklart inte bara bilister, så ser inte livet ut. Ibland cyklar man,
ibland går man, ibland tar man bussen. Och den speglingen av livet kändes
spännande och intressant, säger Mikael Sandberg, projektledare Audi Sverige.

Produktionsbolag för filmen, som är regisserad av Anders Hallberg, är BRF och mediebyrå för kampanjen är PHD.



Dela sidan: