Dela sidan:

Tero Marjamäki rekryterades till intresseorganisationen Sveriges Annonsörer från Cohn & Wolfe 2016. Han hade då som projektledare på pr-byrån arbetat med den flerfaldigt prisbelönade kampanjen "The Swedish Number".

Under tiden på Sveriges Annonsörer har han drivit flera frågor bland annat transparensen på mediesidan, könsdiskriminerande reklam och konsumenternas attityder kring marknadsföring. Inte sällan genom egna studier eller granskningar, som kartläggningen av fejkföljare på Twitter som publicerades för några veckor sedan. När Blockets rekryteringsannons publicerades var det Blockets fokus på hållbar konsumtion som lockade mest.

– Blocket är ett vädligt intressant varumärke med flera intressanta affärsområden. Men framför allt brinner jag för deras kärnvärden. Hur Blocket som handelsplats kan bidra till hållbar konsumtion och en hållbar planet genom att vara en central del i den cirkulära ekonomin, säger Tero Marjamäki till Resumé.  

På Blocket kommer Tero Marjamäki som pressansvarig även att driva annonsörens content och pr-aktiviteter. 

– Tiden på Sveriges Annonsörer har varit väldigt lärorik och jag har fått nyttiga erfaranheter när det kommer till opinionsbildningar, insiktsarbete och att komma ut i media. Det som gjort djupast intryck på mig är arbetet mot könsdiskriminerande reklam där jag bland annat medverkade i Mia Skäringers dokumentärserie i SVT.

Tero Marjamäki börjar sitt nya jobb den 11 mars. 

Trots Blockets starka position på den svenska marknaden är fokus framåt ökad tillväxt. Bland annat har blickarna riktats mot systerbolaget FINN.no i syfte att hitta nya framgångsrika kategorier som även kan lanseras på den svenska marknaden.

– Framåt kommer vi komplettera våra etablerade affärsområden med nya kategorier som gör Blocket ännu mer relevant i svenskarnas vardag. För oss är det därför viktigt att rekrytera talanger som brinner för att göra skillnad och vill dra sitt strå till Blockets tillväxt. Tero är just den nya kollegan vi sökt och jag är övertygad om att han, med bred erfarenhet och stor drivkraft, kommer bidra till Blockets framgångar, säger Linnéa Aguero, head of pr & editorial på Blocket i en kommentar.



Dela sidan: