Dela sidan:

David Salsbäck har de senaste fem åren varit kommunikationschef på Bonnier-koncernen. Dessförinnan jobbade han på pr-byrån JKL.

Nu tar han nästa kliv i karriären när han går över till Axel Johnson-koncernen där han får en kombinerad roll som kommunikation- och hållbarhetsdirektör.

– David har lång erfarenhet av att driva strategiska kommunikations- och samhällsfrågor i en koncern med många dotterbolag och starka varumärken. Hans bakgrund, värderingar och affärsförståelse gör att han är rätt person att fortsätta utveckla Axel Johnson inom dessa områden, säger Mia Brunell Livfors, VD och koncernchef, Axel Johnson.

David Salsbäck kommer även att ingå i Axel Johnsons koncernledning. Bland varumärkena som ingår i koncernen finns bland annat Kicks, Åhléns, Axfood och Dustin. Koncernen omsatte 2017 77 miljarder kronor och har 20 000 anställda.

– Axel Johnson är ett imponerande företag med spännande verksamheter, långsiktiga ägare och stora ambitioner framåt. Jag är glad över förtroendet och ser fram emot att få bidra till att utveckla affären och Axel Johnsons stora samhällsengagemang, säger David Salsbäck som tillträder sin nya tjänst i april.



Dela sidan: