Dela sidan:

2018 innebar det ekonomiskt starkaste året sedan brand engagement-byrån Minnesota grundades 2001. Omsättningen (116,6 mkr) ökade med 29 procent i jämförelse med 2017 medan byråintäkt och resultatet landade på 36,8 respektive 10,6 miljoner kronor.

– Långsiktighet lönar sig, säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota. Majoriteten av våra kunder har varit med oss i många år, flera av dem i över 10 år. Vi har helt unika kundrelationer, där vi genom nyfikenhet, mod och handlingskraft inte bara har lyckats behålla, utan även utveckla våra samarbeten. Det är uppenbart att både kunderna och vi tjänar på kontinuiteten.

För två år sedan köpte 2E (numera Moment Group), en av Nordens största aktörer inom upplevelseindustrin, upp Minnesota. Minnesotas affärsidé går ut på att skapa delaktighet och engagemang genom möten, upplevelser och digitala lösningar. Genom åren har man samarbetat med kunder som Atea, ATG, Fastighetsbyrån, Försvarsmakten och SEB.

– Vårt erbjudande inom brand engagement ger oss numera en större variation av uppdrag. Vi befinner oss inte längre i en specifik kategori av kommunikationsbranschen. Till oss kommer de kunder som verkligen vill engagera sina målgrupper, avslutar Andy Pimmeshofer.



Dela sidan: