Dela sidan:

Den i och för sig förträffliga vd:n Francesa O'Brien Apelgren VD på Sveriges
marknadsförbund vill slå ihop slå ihop alla branschens intresseorganisationer. Förslaget är dock ingenting hon har förankrat i förbundets styrelse. Och inte heller i vår branschorganisation. Förslaget är illa genomtänkt. Marknadsförbundets problem kan inte lösas av oss i alla andra väldigt olika organisationer. Marknadsförbundet har kanske överlevt sig själv?

Om man blandar rött, blått, gult och alla färger så blir det bara grått och ointressant. Något som Sandra Kastås som både är konstnär och ordförande i vår branschförening, väl känner till. Och det gäller i synnerhet en sådan här ny större organsation. Vi i PR-branschen har närmast obefintliga gemensamma intressen med t.ex. annonsörsföreningen. Vår organisation, Svenska PR-företagen har nu klivit ur sitt babystadium och håller på att bli vuxen och relevant för oss mindre byråer. De tar upp just våra intressen till skillnad från Marknadsföreningen eller Sveriges annonsörer. Något stort mischmasch behöver vi inte.

Harald Ullman, vd Ullman PR.



Dela sidan: