Dela sidan:

Konsumtionsdagar har blivit viktiga insamlingsdagar för ideella organisationer. Inför alla hjärtans dag byter Unicef bildmanér i gåvåshopen och de annars stilrena produktbilderna har ersatts av tre populära presenter som brukar ges bort på alla hjärtans dag.

Den klassiska buketten med röda rosor har ersatts med vätskeersättningspåsar, chokladasken med nötkräm och i den svarta smyckesasken finns en dos vaccin. Budskapet är att vissa alla hjärtans dag-presenter räddar fler barn än andra.

Bakom delar av idén står fyra tidigare pr-studenter från Berghs School of Communication som fick i uppdrag att ta fram en kampanjidé till Unicef Sverige i kursen pr-hantverk.

– Vi är glada över att den kreativa idén från eleverna på Berghs nu kan bidra till att fler köper presenter som räddar barns liv, säger Andreas Eriksson, kommunikationschef på Unicef Sverige, i en kommentar till Resumé. 

Projektgrupp Berghs samt nuvarande arbetsplatser:

Jenny Musial, content manager på Ework Group

Lovisa van der Schoot, Assefa Communication

Anna Durling, Vox PR

Sara Zeggai, Brilliant Minds Stockholm

Max Brennan, Centra



Dela sidan: