Dela sidan:

För några veckor sedan presenterade Unibet Henrik Lundqvist som en ny varumärkesambassadör. Ishockeymålvakten och spelbolaget lanserade också 30/30-fonden – ett initiativ där Unibet ger tillbaka pengar till svenska idrottsklubbar. 

På den omreglerade spelmarknaden som trädde i kraft vid årsskiften har Unibet gjort nya insatser för att tydligare positionera sig som en ansvarstagande aktör och knutit sig än närmare sporten. 

LÄS MER: Speljätten: "Branschen har varit väldigt duktig på att kasta skit på varandra"

I veckan lanserade Unibet en ny reklamfilm med en joggande Henrik Lundqvist i New York där en speakerröst pratar om ansvarsfullt spelande.

– I en tid då branschen framförallt pratar om jackpots och bonusar så fortsätter Unibet att sticka ut, denna gången med en kampanj som handlar om vikten av att sätta gränser och hålla sig till dem, säger Kindred Groups Sverigechef Dersim Sylwan i en kommentar.

"Förberedelser är viktiga för allt avgörs inte på planen så tänk efter innan du bettar. Sätt dina egna gränser och håll dig till dem. Då vet du när du ska avstå eller ta en paus", säger speakerrösten i reklamfilmen och hänvisar därmed till Spelinspektionens uppmärksammade verktyg Spelpaus. 



Dela sidan: