Dela sidan:

Polestar har tidigare uppmärksammats för sina estetiskt tilltalande och för bilbranschen avvikande reklamfilmer. Förra årets kampanj "Polestar cyan racing" var bland annat en del av de projekt som ledde till att regissören Sheila Johansson prisades som årets reklamfilmsregissör på Roygalan.

Inför lanseringen av den helt eldrivna modellen Polestar 2 skickar varumärket nu en passning till hela bilindustrin. Det finns knappt nu något bilvarumärke som inte lanserat en egen elbilsmodell, samtidigt är storsäljarna fortfarande de diesel- och bensindrivna modellerna. Lite hyckleri, anser Polestar vars framtida modeller kommer att vara helt eldrivna.

– Med det här brevet vill vi visa hur Polestar skiljer sig från resten av bilbranschen. Genom att undvika bilvärldens konventioner pekar vi ut vägen framåt, säger Tim Heldmann som leder brand, marketing and retail på Polestar.

I filmen påminner man om att "saker måste förändras snabbt" om miljön ska räddas. Reklamfilmen är framtagen av Forsman & Bodenfors.

Vid sidan av elbilarna kommer man enbart lansera Polestar 2 online, istället för att flyga in journalister till en pressträff. Polestar-fabriken i kinesiska Chengdu kommer dessutom vara den mest miljövänliga bilfabriken i hela Kina.

Kampanjen har även gått i print.



Dela sidan: