Dela sidan:

Det kan vara lurigt att stava till färgen orange, speciellt när färgen ska böjas. I ett förmodat försök att skapa ett samtalsämne om frågan och äga färgen är det temat på utomhusenheterna i Pensionsmyndighetens senaste kampanj, framtagen av reklambyrån Nosy.

Alla enheter från kampanjen kommer dessutom att vara helt orangea.

– Eftersom orange är så förknippat med Pensionsmyndigheten och det orange kuvertet, kändes det naturligt att ta kraft just därifrån. Inte minst med tanke på framtida kommunikativa insatser eftersom kuvertet troligtvis på sikt kommer få en mer sekundär roll, säger kreatörerna Karl Andersson och Andreas Hörnsten på Nosy.

Kampanjen kommer att synas utomhus, i kollektivtrafiken, digitalt och på tv. Pensionsmyndigheten kommer de närmsta veckorna även att vara ute och informera och ge pensionsrådgivning på centralt belägna platser runtom i landet.

Arbetsgrupp Nosy:

Strategisk projektledare: Hanna Winéus

Operativ projektledare: Carmen Recarey

Kreatör copy: Andreas Hörnsten

Kreatör AD: Karl Andersson

CD: Filip Lindquist

Formgivare: Lotta Engström

Filmproducent/Fotograf: Rikard Rogeland

Motiondesigner: Tobias Wallin

Retuschör: Maria Hallström



Dela sidan: