Dela sidan:

Ebba Hultengren anslöt till Jung för fem år sedan, då som kreatör. Sedan tre år tillbaka är hon byråns creative director och sitter även med i ledningsgruppen. Nu skriver hon ytterligare ett kapitel i Jungboken genom att ta över som byråns vice vd. I den nya rollen kommer hon att utveckla byråns erbjudande och tjänster. 

– Vi har några riktigt bra, kreativa år bakom oss och allt fler av våra uppdragsgivare
efterfrågar kreativa lösningar på komplexa utmaningar. Det känns lyxigt att i det här läget kunna ägna mer tid åt vår långsiktiga strategi och att utveckla vårt erbjudande ytterligare, säger Ebba Hultengren som även kommer att fortsätta som Jungs creative director.

Precis som många andra ser Jung den pågående branschglidningen där gränserna inom kommunikationsbranschen luckras upp och att byråer av olika slag numera slåss om samma budgetar och uppdrag. 

– Digitaliseringen, konsolideringen, affärskonsulternas inträde och våra uppdragsgivares allt mer komplexa utmaningar ställer nya krav på branschen och på oss som konsulter. Ebba har varit starkt bidragande till Jungs framgångar och kreativa utveckling de senaste åren och det känns därför naturligt att hon nu ska leda arbetet med att göra Jung ännu mer multidisciplinära genom ökad kreativ och intellektuell mångfald, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung.

I ett pressmeddelande skriver Jung att de under våren kommer att lansera ett nytt erbjudande till sina kunder.

2017 omsatte Jung 76 miljoner kronor med en nettomarginal på 7,8 procent.



Dela sidan: