Dela sidan:

Influencernätverket startades förra året av Siri Östlund som tidigare haft en karriär inom marknadsföring. Några av de första profilerna som anslöt till nätverket var Pekka Heino, Blossom Tainton och Carl-Jan Granqvist. Sedan dess har man även knutit till sig bland andra Victoria Skoglund och Mia Törnblom.

Nu får bolaget ett celebert tillskott i Amelia Adamo. Adamo är en av Sveriges största tdiningsprofiler och har bland annat grundat magasinen Amelia och M-Magasin.

– Vi är såklart otroligt stolta att en av Sveriges mest välkända och framgångsrika profiler 45+ väljer att ansluta sig till Ywonn. Amelia är en sann förebild genom sitt entreprenörskap och affärssinne samt så har hon verkligen satt åldersfrågan på kartan genom begreppet Mappie och tidningen M-Magasin, kommenterar Ywonns vd Siri Östlund.

I samband med att Ywonn lanserades berättade Siri Östlund för Resumé att det ofta finns ett ålderstak på de influencers väljer att samarbeta med, något hon genom Ywonn vill ändra på. På kundlistan har byrån bland annat EF, Specsavers och Foodpower.

– Jag ser fram emot att ingå i Ywonns nätverk och få ännu större möjligheter att genom samarbeten i sociala medier synliggöra den äldre målgruppen. Jag har ett helt liv arbetat med ett flertal kvinnliga målgrupper, med början i Vecko-Revyn, därefter Amelia, Tara och M-magasin. Vad vill unga, gamla, rika, fattiga kvinnor med sina liv, sina drömmar? Det har jag försökt identifiera och inspirera kring, och får blygsamt tillägga att det gått mycket bra, säger Amelia Adamo i ett pressmeddelande.



Dela sidan: