Dela sidan:

Fortum har tidigare satsat på en skämtsam kommunikation men slår i sin senaste nordiska kampanj, framtagen av TBWA Helsinki, an en allvarligare ton. Att positionera sig som miljövänlig blir allt viktigare för företag, inte minst inom energisektorn.

– Fortum är en organisation med ett syfte. Det är viktigt för oss att prata om förändringen och jobba hårt för en renare värld. Vi är fast beslutna att omvandla hela energisystemet och dessutom skapa nya lösningar inom cirkulär ekonomi, säger Jussi Mälkiä, brand manager på Fortum.

I reklamkampanjen, "Moder",  jämställer Fortum vår relation till jorden med en förälders relation till sitt barn.

– Moderns osjälviska omsorg är en klockren metafor om jordens betydelse för mänsklighetens utveckling. Modern ger allt för sitt barn, precis som Moder Jord ger oss resurser som möjliggör mänsklighetens välbefinnande, beskriver Joni Furstenborg, associate creative director på TBWA Helsinki.

Kampanjen kommer att visas i Sverige, Norge och Finland.



Dela sidan: