Dela sidan:

Allt fler varumärken, även inom FMCG-kategorin, vill torgföra sina värderingar för att framtidssäkra försäljningen mot mer kräsna generationer.

Den senaste i raden är glasstillverkaren Järnaglass. Bolaget, som omsätter 5,6 miljoner kronor, berättar i ett pressmeddelande att man på grund av begränsade marknadsföringsresurser valt att använda sina egna förpackningar som kommunikationsyta. Därför har man valt att pryda sina förpackningar med företagets värdeord. I en första omgång syns värderingar som "Ta tåget istället", "Män ska tjäna lika mycket" och "Du är lika mycket värd". Budskapen kommer efterhand att bytas ut.

Idé och design för tilltaget kommer från kommunikationsbyrån Kelly and Pling.

– Våra värderingar har styrt oss sedan starten; Vi värnar naturen, tar ansvar för omvärlden och våra barns framtid. Nu ska vi berätta om vårt sätt att se på världen. Vår förhoppning är att fler ska lära känna oss och att alla som väljer att köpa vår glass vet vilka de köper av. Vissa kommer inte hålla med, men alla kommer lära känna oss, säger Henrik Cevert, vd och grundare av Järnaglass, i ett pressmeddelande.



Dela sidan: