Dela sidan:

Idén till Travelers Gems kommer av att SAS under en tid märkt av att bolagets resenärer värdesätter både att få och dela med sig av tips om resmål men saknat en bra och trovärdig plattform att dela dem på. För att särskilja sig från sajter som Tripadvisor kommer man att fokusera på tips bortom de stora turistfällorna. Sedan lanseringen av konceptet "We are travelers" har SAS i flera etapper jobbat för att stärka communityt av de som flyger med bolaget. Fungerar Travelers Gems som planerar är tanken att SAS på så sätt blir en del av hela resan istället för bara själva flygningen.

– Vi vill kunna hjälpa till oavsett om det är med transport eller att hitta Jämtlandsfjällens mysigaste stuga. Vi har i hela framtagandet av tjänsten inspirerats av våra resenärers sätt att resa och dela tips mellan sig, nu kan äntligen fler ta del av den kunskapen och ta del av fler sidor av destinationerna än de man hittar på de traditionella resesajterna, säger Cecilie Svegaarden, head of brand experiences SAS.

LÄS MER: Making Waves designchef varnar för branschens jakt på kortsiktiga mål

Bakom den nya tjänsten står NoA-byråerna Making Waves och North Kingdom. Byråerna kommer även att utifrån ett arbetscentrerat arbetssätt att anpassa tjänsten efter användarnas behov och önskemål.

– För oss är arbetet med Travelers' Gems väldigt spännande för att det till stor del visualiserar NoA-nätverkets styrka och funktion. Att ohämmat kunna dela kompetens, idéer och ansvarsområden mellan flera byråer skapar många spännande synergieffekter som annars hade haft svårt att uppstå, säger Alfredo Aponte, designchef på Making Waves.

Än så länge har tjänsten bara funnits i en betaversion som gått ut till SAS flitigaste resenärer, men under dagen har flygbolaget öppnat upp för fler att bli tidiga medlemmar.

Se betaversionen av Travelers Gems här!



Dela sidan: