Dela sidan:

Resumé har tidigare rapporterat om Isabella Löwengrips varumärke Hermine Hold som tillverkar håraccessoarer i premiumsegmentet och är framtaget genom insikter från entreprenörens digitala kanaler.

I dag, den 20 februari, lanseras varumärket för e-handeln och hos NK i Stockholm och Göteborg. Vd för bolaget Hermine Hold är Katarina Roger, tidigare business unit director på Gant och det är också hon som har varit beställare för visuell identitet och förpackningsdesign. 

Precis som när GLHF hjälpte till att nylansera av Löwengrip Beauty blev feedback från följare i sociala medier varit en naturlig del av designprocessen.

– Vi har haft ett nära och prestigelöst samarbete genom hela processen, vilket varit avgörande för att kunna arbeta fram en identitet på såpass kort tid. Isabellas tydliga vision tillsammans med Katarinas positiva energi och stora säljfokus har gjort att vår design haft ett väldigt praktiskt fokus redan från början. Det har varit både roligt och utmanande och vi har framförallt kunnat lära en hel del av varandra genom processen, säger Simon Dobrzynski, designer på GLHF i ett pressmeddelande.

Hermine Holds affärsmodell handlar om att anpassa utbudet efter önskemål och behov hos kunderna. Strategin är helt datadriven och kombinerar därmed fashion och tech.

– Samarbetet med GLHF har varit en avgörande del i vårt snabba bolagsbyggande av Hermine Hold från dag ett. Utan deras förståelse för vår transparenta och icke traditionella arbetssätt hade vi haft svårt att gå från idé till genomförande på så pass kort
tid. Den prestigelöshet, kreativa höjd och snabbhet som finns i vår arbetsgrupp är unik, säger Katarina Roger, vd på Hermine Hold i en kommentar.

Även identitets- och förpackningsarbetet präglades av det innovativa arbetssättet, vilket GLHF och Hermine Hold gemensamt använde som grund för utformandet av varumärkets kommunikativa riktning.

- Vi har lagt mycket fokus kring detalj- och materialval, och utvecklade flertalet navigationssystem för förpackningarna. Fokus landade dock mot insikten att
försöka undvika slit-och-slängmentaliteten hos konsumenten, och vi landade i en sparsmakad design som kunden förhoppningsvis vill spara och ha framme i sitt hem, säger Sofia Larsén, art director på GLHF.

 



Dela sidan: