Dela sidan:

Med 159 butiker över hela landet flyttar Colorama fram positionerna på marknaden i en allt hårdare konkurrens från byggvaruhandel och andra branchglidande aktörer. Med ett nytt byråval och kommunikationskoncept vill Colorama lyfta fram kärnan i sin verksamhet, framförallt den kunskap och erfarenhet företaget sitter på. Valet föll alltså på Guts & Glory i Malmö:

– Guts & Glory var en av de byråer vi gick vidare med efter att vi genomfört en grundlig urvalsprocess. Vi valde dem slutgiltigt eftersom de har en bra struktur på byrån med de kompetenser vi efterfrågar, bred erfarenhet av liknande kunder och projekt, samt att de är engagerade och har en väldigt hög kreativ höjd, vilket även framgår i deras vinnande förslag. Därtill har de visat på en mycket stor förståelse för de utmaningar vi på Colorama står inför när det gäller att vara där våra kunder är, säger Rikard Hansson, marknadschef på Colorama i ett pressmeddelande. 

– Det är ju oerhört kul och inspirerande att få ta sig an varumärket Colorama, säger. Det känns som att hela branschen är inne in en mycket intressant fas – och det ska bli riktigt roligt att få vara med och stärka Coloramas position på marknaden, Niclas Nilsson, kundansvarig projektledare och vd på Guts & Glory. 

Det nya konceptet – "Undvik drama, fråga Colorama" – kommer bland annat att kommuniceras med hjälp av reklamfilmer i TV4. I

Den första kampanjen går live i slutet av vecka 8 med fokus på tapeter.



Arbetsgrupp
Kreatörer: Martin Johansson & Rebecka Svinhufvud, CD: Ivan Matanovic, PL: Niclas Nilsson, ProdL: Anna Vidling, Formgivare: Hanne Glave, Amanda Englund, Daniel Patriksson.

Colorama
Rikard Hansson, Marknadschef
Sara Björk, Digital Marknadskoordinator

Hobby Film
Patrik Eklund, Regissör
Thomas Veyssière Gram, Producent


Dela sidan: