Dela sidan:

Tjänsten Timber har Stendahls gjort med glimten i ögat: I stället för att välja mellan kärlekskranka singlar presenteras användaren för olika träd, alla med egna profiler. När användaren matchade med ett träd kommer överraskningen att ingen av profilerna talar mänskligt språk.

Istället svarar träden med träd- och blomrelaterade emojis. Som till exempel California Redwood (skryter om sin storlek), och The Ol' Pine (som delar mindfulness-citat). 



Vid sidan av  den humoritiska tonen och syftet med dejtingappen ska tjänsten också uppmärksamma Husqvarna Chainsaw Academy. Ett initiativ där den globala tillverkaren vill öka kännedomen kring ansvarsfull skogsvård.

Nu visar det sig att Stendahls app har uppmärksamts i en rad internationella marknadsförings- och skogsnäringsmedier.  USA, Storbritannien, Australien, Tyskland, Japan, Danmark och Polen är några av länderna där pressen skriver om Timber. 

Stendahls vann det globala sociala medier-uppdraget för Husqvarna Forest & Garden i slutet av förra året. Timber är en av de första insatserna som teamet i Göteborg ligger bakom för kunden. 



Dela sidan: