Dela sidan:

Intresset för så kallad prepping, som handlar om att göra sig förberedd för en kris, har växt ordentligt senaste året. Nu senast har intresset eldats på i form av SVT-serien "Nedsläckt land", som handlar om vad som händer när elektriciteten försvinner under en längre tid.

Eldorado tar fasta på intresset genom att lansera ett prepping-kit som består av produkter med lång hållbarhet som kan vara av stor vikt att ha hemma om krisen kommer.

– Eldorado har sen 1969 erbjudit ett sortiment med varor att lita på. Vi har det senaste året sett trenden med prepping växa och insett att vårt sortiment är som gjort för den som vill ha lite reserver hemma. När vi diskuterade idén med Redgert Comms kändes det självklart. Att vi dessutom gör kampanjer som är säljdrivande i sig själv är såklart väldigt intressant, säger Emma Töpel Hanson, projektledare på Eldorado på Axfood, i ett pressmeddelande.

Konceptet är framtaget av Redgert Comms. Daniel Frölander, kreativt ansvarig:

– Det är alltid spännande att försöka hitta nya sätt att kommunicera kring varumärken som är så välkända som Eldorado. Med preppingkiten lyckas vi haka på en av de största trenderna i vår samtid samtidigt som vi håller oss till varumärkets kärna, att Eldorado ska vara varor att lita på. Det första i en rad kul och för livmedelsbranschen annorlunda kampanjer vi kommer rulla ut under året.

Kitet släpps exklusivt i via Mat.se och kommer synas i digitala kanaler kopplade till både Mat.se och Eldorado. 



Dela sidan: