Dela sidan:

För fem år sedan prisades Forsman & Bodenfors som "Agency of the year" två år i rad i den internationella reklamtävlingen Cresta Awards.

I år tar en av byråns mest profilerade medarbetare, Anna Qvennerstedt, över ordförandeklubban för tävlingens jury. Det är inte första gången copywritern och numera globala styrelseordföranden leder en tävlingsjuryn. Hon har tidigare lett jurys i bland annat Eurobest och D&AD.

– Med sitt verkligt globala fokus där man bedömer alla bidrag jämbördigt står Cresta ut bland reklamtävlingarna, säger Anna Qvennerstedt. Det möjliggör för ett rättvist juryarbete och vinnare. Jag ser även framemot att ta del av Crestas planer på nya event för att stötta morgondagens kreativa talanger.

Anna Qvennerstedt kom till Forsman & Bodenfors 2004 och har sedan dess prisats med de ädlaste valörerna i princip alla nationella och internationella reklamtävlingarna.

– Det är en ära att en så respekterad kreatör leder juryarbetetet i den första upplagan av Cresta Awards sedan tävlingen fick en ny ledning. Anna har bidragit enormt till den kreativa näringen och sätter både genom sitt eget och Forsman & Bodenfors arbete den högsta av standarder. Det är kvaliteter vi på Cresta vill lyfta fram, säger Lewis Blackwell, vd på Cresta.



Dela sidan: