Dela sidan:

Så kallad "unboxing" har de senaste två åren varit en av de stora trenderna bland Youtube-kreatörer. Konceptet går i princip ut på att tittarna får vara med när profilen i fråga öppnar upp ett paket hen beställt eller fått från ett varumärke.

I kampanjen "Så fräscht. Så rent. Så nyproduktion" tar byggherren JM "unboxandet" till en ny nivå genom att låta skådespelarna visa hur det känns att gå in i en helt nyproducerad lägenhet.

– Nytt ska inte vara nytt för sakens skull – det måste vara bättre än det gamla, säger Johan Skoglund, vd på JM. När du köper nyproduktion från JM får du inte bara ett nytt och fräscht hem, utan också en bostad som är byggd för att hålla i generationer. Som dessutom är Svanenmärkt.

Kampanjen, som är tonsatt med OutKasts "So fresh, so clean", är framtagen av ANR BBDO.

Arbetsgrupp ANR BBDO:

Gabriella Wollo, Projektledare

Emma Yngwe, Produktionsledare

Pontus Karlsson, Kundansvarig

Anna Celay, Strateg

Andreas Lönn, Creative director

Gisela Andersson, Art Director

Sara Kolbäck, Copywriter

Katja Janford, Copywriter

Daniel Yousefi, Copywriter

Hanna Lundberg, Art Director

Jenny Canborn, PR-specialist

Produktionsbolag: Aspekt

Regissör: Daniel Eskils



Dela sidan: